Free background from VintageMadeForYou

woensdag 23 januari 2019

Londen/ Richmond en het pad langs de Thames....

Afgelopen weekend zijn Tim en ik naar onze dochter in Londen geweest. Zij werd maandag 28 jaar en zou vrij van haar werk zijn dus leek het ons leuk om tijdens een lang weekend haar verjaardag mee te vieren. 
Veel brocante komt volgens het internet en de diverse tijdschriften ook uit Engeland dus ik wilde wel wat speuren...;p Er viel genoeg te zien maar in Londen vond ik de prijzen toch wel érg hoog liggen. Het schijnt dus toch dat je daar op het platteland voor moet zijn...We hebben niets gekocht maar ik heb wel wat foto's genomen....


We hadden prachtig wandelweer en heel veel mensen zaten in het zonnetje te genieten met uitzicht op de Thames....


Ook op het water was er genoeg leven in de brouwerij. We zouden te voet naar een soort tuincentrum gaan waar ze ook eten en drinken serveren in de plantenkassen tussen de planten en de brocante spulletjes.


Dit leek me ontzettend leuk want als ik aan Londen denk, en ik kijk naar eerdere bezoekjes aan onze dochter, denk ik vooral aan veel gehaaste mensen en veel (hoge) gebouwen.


Ook leuk...bootjes gemaakt van gerecyceld plastic.....


Het "tuincentrum" heet Petersham Nurseries en deze oude kar stond bij de ingang.


In de kas was het behaaglijk warm en gezellig aangekleed met palmbomen en rieten shutters.

       **************************************************************************


Fleurige hyacinten in een oude gres pot voor een set oude Franse luiken...


Bolspiegels oftewel "Butler's eye".  De bolle vorm geeft een ruimtelijk effect waardoor de butler vroeger de gasten in de hele kamer in de gaten kon houden terwijl hij aan het buffet bezig was.


Dit vond ik zó mooi dat ik van de week eens ga speuren of ik een soortgelijke pot kan vinden en die vul ik dan ook met kerstrozen/nieskruid. 


En na het nuttigen van een heerlijke "chicken-stew" en "tomato-fritatta" terug via het Thames pad naar het drukkere deel van Londen :)
Groetjes Miranda

6 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Miranda, gezellig om een paar dagen bij jullie dochter te zijn, grappig zijn die bolspiegels, zo leer je nog eens wat,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is het voordeel van een dochter in Londen hebben: zo kom je nog eens op niet-toeristische, maar wel heel mooi plaatjes. Je hebt ons lekker mee laten genieten.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Miranda,
    Wat super leuk dat je naast je creablog ook een lifestyleblog hebt!
    Ik ben gelijk volger van je geworden hoor :-)
    Vorig jaar ben ik ook gestart met de inrichting van een nieuw blog over o.a. wonen, leven en consuminderen. Juist omdat ik dit ook erg leuk vind maar niet hierover op mijn huidige blog wil schrijven.
    Wat hebben jullie het leuk gehad in Londen!
    Eerlijk gezegd denk ik bij Londen ook aan hoge grauwe gebouwen.. ben er nog nooit geweest, maar dit ziet er echt gaaf uit zeg. Boffen jullie even dat Tanika daar werkt. Mooie plaatjes heb je geschoten en zo kunnen wij lekker mee genieten!
    Fijne avond toegewenst,

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk om de verjaardag van jullie dochter bij haar in Londen te vieren. En even wat snuffelen in de stad, mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat prachtige foto's, jullie hadden een geweldig mooie uitstap ! Ja, recyclage is enorm "IN" in Engeland, ik kijk graag naar de programma's op BBC en er zijn zelfs tijdschriften van. Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love love all of it Miranda! Newcastle is óók leuk en heeft zijn plekjes maar gelet op de noordelijke ligging heeft het een wat grauwe uitstraling en zó steil hier en daar. ..London is wat dát betreft dubbel genieten!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen