Free background from VintageMadeForYou

zaterdag 28 december 2019

Kerst in ons huisje...

Hallo lieve mensen, dit jaar vieren wij een bescheiden kerstfeestje. Beide dochters zijn afwezig en we zijn het huis in de kruipruimte aan het isoleren. Daar zijn we aardig druk mee moet ik zeggen ;p
Toch hoort kerst-decoratie er zeker bij, té leuk om te decoreren.
Voor het buitenbankje voor ons huis ben ik aan de freubel gegaan. Zelf mosballen gemaakt...


Proppen papier omwikkelen met plaatmos. Deze keer sisal-touw gebruikt om het effect van "een cadeautje" te krijgen. Wat houtjes en dennenappels aan een touw gebonden en erbij gelegd.


Voor de voordeur een toef gemaakt van dennentakken (opgeraapt tijdens het wandelen met Ziva) en eucalyptus-takken. Het hart had ik al en alles samen gebonden met sisaltouw.


Ik ben dol op de geur van eucalyptustakken dus een grote bos op het stoeltje naast de voordeur. De heerlijke geur verwelkomt al bij het binnenkomen.


Aan de muur, in de krans, zitten twee vriendjes te keuvelen....


In een oude zinken emmer een bescheiden boompje, alleen gedecoreerd met lichtjes en een slinger van bont.


Ernaast de "hoedendoos" waarvan ik eerder heb laten zien hoe ik die gemaakt heb. Daarop oude communie-handschoentjes en een héél oud oorbrilletje in originele brillenkoker.
Ervoor een blakertje gedecoreerd met mos en een bokaal met theelichtjes. Daar hangt een vintage plaatje, geplakt op een kartonnen cirkel en omlijst met kant aan.


Op de eettafel een groenstuk in een zinken pot. Erachter een glimp van de letterbak waar ik kleine borduurwerkjes aan het plaatsen ben.


Aan de spiegel een groenkrans die ik bij Boerderij 74 in Sprang-Capelle tijdens de open dagen heb gekocht.


Vóór de gevonden spiegel (in de kringloopwinkel) een zelf gevouwen en gedecoreerde boom van een oud boek. Op een houten kandelaar een kaars die s-avonds zijn vlammetje weerkaatst in de spiegel.


Dáárnaast op de kast mijn verzameling(etje) Maria-beelden. De grootste én kleinste komen van de brocante markt in Lille. De betonnen Maria van DeJaVu uit Oosterhout (de fysieke winkel bestaat niet meer, alleen nog webwinkel en beurzen) .


Deze Maria vond ik op straat na de vrijmarkt in Princenhage. Haar neusje is eraf en wat andere lichte beschadigingen maar dat vind ik niet erg. Ze waakt over het oude bijbeltje (1867) dat van mijn overgroot-oma is geweest en het rozenkrans-doosje met rozenkrans van een oudtante van mijn man.


Ik wens jullie allemaal een fijne, veilige jaarwisseling en een goed begin van een mooi en gezond
                                                                             2020...
Lieve groetjes Miranda

5 opmerkingen:

  1. Ik heb met open mond zitten genieten, Miranda. Het lijkt wel of ik in een tijdschrift zit te bladeren. Wat een talent voor decoreren heb jij! Supermooi!
    Gezellige jaarwisseling en alle goeds voor 2020!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een beauty's allemaal, en net wat Magreet al zegt net of je in een tijdschrift kijkt.
    Heel gezellig vind ik dat.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, al met al heel sfeervol!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je alles heel mooi gedecoreerd ! Mooie foto's. Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen