Free background from VintageMadeForYou

zaterdag 12 oktober 2019

Herfstsfeer in huis..

Hallo lieve mensen, genieten jullie er ook zo van om het binnen gezellig te maken nu het buiten zo somber is?
Ik maak elk jaar een hortensiakrans van bloemen uit onze tuin....


Een aantal tips...
*voel aan de blaadjes van je hortensia-bloem. Als deze stug en leerachtig aan gaan voelen kun je ze plukken om te drogen. Anders frommelen ze op tijdens het drogen.
*maak trosjes van de bloemen. Ik heb voor deze krans 5 grote bloemen gebruikt. Je pakt een aantal bloemetjes van de bloem en draait er een stukje bloembinddraad omheen. Dit prikt ook gemakkelijker in de oase.
*ik gebruik een groene oasekrans met aan de onderkant hard plastic. Die haal ik bij de Wibra (vanaf € 1,00). Deze dompel ik eerst goed in water onder.
*tot de krans droog is zet ik er nog geen kaarsje in (vanwege de warmte-afgifte) en leg ik het geheel op een bord om te voorkomen dat er kringen op tafel komen.


Lekker vol steken en dan droogt hij heel mooi op. Als je hem niet te licht wegzet blijft de kleur langer mooi.
Tegen kerst kun je er eventueel een verf-/glitterspray overheen doen om er nog wat langer plezier van te hebben.
Succes als je het ook gaat proberen :)
Fijn weekend.
Lieve groetjes Miranda

5 opmerkingen:

  1. Oooooooh, wat mooi!!
    Ik heb geen hortensia in de tuin, zou dat wel heel graag willen want ik vind ze zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een prachtige krans! En wat een leuk idee om er tegen Kerst met een extra laagje een tweede leven aan te geven!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig mooie krans Miranda! Zo heb je dubbel plezier van je hortensia, én in je tuin én later nog. Ik moet nog beginnen met herfst knutselen, we zijn net terug van een weekje Vogezen, dus ik heb er nog niet over nagedacht ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende krans.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige krans heb jij gemaakt het doet me heel erg denken aan mijn overleden vriendin die met Hortensia droogbloemen altijd haar herfstinterieur kleur gaf. Bedankt dat je mijn blog heb bezocht.

    BeantwoordenVerwijderen