Free background from VintageMadeForYou

dinsdag 17 september 2019

De hoedjes van mijn moeder én mijn eerste thriller ooit gelezen...

Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op de "hoedendoos". Ik had beloofd dat ik ook nog de hoedjes van mijn moeder zou laten zien die ik bij/in de hoedendoos ga plaatsen.


Dat is toch superleuk om te bewaren? Mijn moeder wilde ze naar de kringloop brengen maar ik heb ze snel ingepikt hihi.

Verder deed ik laatst op een rommelmarkt zo'n leuke vondst...
Ik ben dol op lezen, altijd al geweest, en had toen ik in de tweede of derde klas zat (nu groep 4 of 5) een heel eng boekje. Maar juist omdat het zo eng was toch steeds opnieuw lezen hihi, soms zelfs met zaklamp onder de dekens...
Het heette "Rozemarijntje en het zwarte bosmannetje" . Op het laatst viel het helemaal uit elkaar en het was al eens gekaft met van dat steenrode/bruine kaftpapier wat er volgens mij toen alleen was.
Enfin op een gegeven moment was ik het kwijt.
Nu vond ik op die rommelmarkt toch een exemplaar en ik hoefde er maar €0,50 voor te betalen...joepie...


Samen met meer oude boekjes en een heel oud oorbrilletje in koker een gezellig hoekje mee gemaakt.

Misschien is hier mijn "voorliefde" van spannende boeken wel ontstaan...


De korte beschrijving....


Trots op de gedrukte taal, ze hadden toen nog geen benul van e-readers natuurlijk LOL. Ik heb er trouwens nog steeds geen, jullie wel? Ik hou van de geur van papier en het boek vast te houden. Ik ben ook dol op boekenwinkels en de bibliotheek :)


Dit is dat enge bosmannetje... Er staan verschillende illustraties in dit boek. Kent iemand van jullie dit boek ook? Of hadden jullie een  favoriet boek?
Ik ga het nog eens lezen...kijken of ik het nog zo eng vind whaha, ik laat het jullie weten ;p
Lieve groetjes Miranda

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie hoedjes Miranda, toepasselijk ook op Prinsjesdag 😉. Leuk verhaal over de boekjes, ik ken dat soort boekjes inderdaad nu ik ze zo zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die hoedjes zijn echt TE mooi.
    Goed dat je die geredt hebt van de kringloop!!
    Leuk ook om zo'n hoekje te maken met oude boekjes.
    Wat een gezelligheid hoer op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik zag vanmiddag je bericht al, en genoot al van jou bericht. De leuke hoedjes, wat zijn ze mooi. Mijn oma had ook zo’n blauw hoedje. En dat boekje wat zul je een schik hebben gehad dat je het boekje vond. Ik heb wel van Rozemarijntje boeken gehoord maar ik ken ze niet. Lekker weer jeugdsentiment en dan lees je het en denk je dat ik daar zo bang om was.
    Zelf heb ik het boek Reis door de nacht van Anne de Vries heel heel vaak gelezen. Een boek over de oorlog. Nu natuurlijk weer ze actueel met de 75 jarige bevrijding. En vorige week hoorde ik nog een verhaal van een achterneef die de bevrijding meegemaakt had en las ik in een boek uit die plaats een verhaal van mijn vader en achterneef. Heel bijzonder. Mijn vader praatte er niet zoveel over. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ontdek nu pas je 'andere' blog: deze dus. Wat leuk om dit te zien! Ik hou ook wel van de dingen van vroeger en als ik het zo zie dan zijn we ongeveer van hetzelfde 'bouwjaar'. De hoedjes zijn enig! Het boekje ken ik niet, maar ik had ook zo'n boek dat ik steeds weer las: De wonderlijke reis van Leloe Swalijs. Ik had het jaren niet meer gezien totdat ik het van een tante kreeg. Het lag nog bij haar op zolder! Dus staat het nu in de boekenkast, maar ik denk niet dat de kleinkinderen er veel aan zullen vinden met de 'enge' zwart/wit tekeningen erin.
    Groetjes,
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen