Free background from VintageMadeForYou

zaterdag 27 april 2019

Vrijmarkten op Koningsdag...

Hallo lieve mensen, vanachter het scherm kom ik jullie fijne Koningsdag wensen. Wat ik er zelf vooral leuk aan vind zijn de vele vrijmarkten die er gehouden worden. Ik hoop voor de mensen die hun spulletjes willen verkopen, én de mensen die willen struinen tussen al het moois, dat we een beetje droge dag mogen beleven.

Ik heb eens wat opgezocht over de traditie van de vrijmarkt op Koninginnen-/Koningsdag en las *hier*(klik) dat het eigenlijk pas sinds 1971 een terugkerende traditie is. Ik dacht dat het al veel langer bestond...weer wat geleerd ;p


Tim is vandaag werken dus ik denk dat ik zo eens een paar marktjes in de buurt ga bezoeken hihi
Fijne zaterdag / Koningsdag op welke manier dan ook. Tot blogs.
Groetjes Miranda

4 opmerkingen:

  1. En....heb je nog wat leuks kunnen vinden op de vrijmarkt Miranda! Zelf ga ik af en toe over een vrijmarkt. Toen de jongens klein waren, kregen ze wat geld om op de vrijmarkt te besteden, hadden ze een zak vol 'rommeltjes' hihi. Nu je zo zegt dat het nog niet zo lang bestaat weet ik dat denk ik ook wel. Als kind zijnde stonden we met een vlaggetje in ons hand langs de straat te wachten totdat het muziekkorps voorbij kwam, zo leuk. Heb jij dat misschien ook gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He Annerieke, nee dat kan ik me niet herinneren, eigenlijk deden mijn ouders niets aan koninginnedag volgens mij. Later ging ik zelf wel met mijn kinderen fietsen versieren en op de kinder-rommelmarkt staan.
      Vandaag wat beeldjes gevonden (lekker kitsch) die ik met gesso wil bewerken (proberen) LOL. Komt vanzelf een keer hier voorbij :P
      Lieve groetjes Miranda

      Verwijderen
    2. Ha leuk dat je nog wat gescoord hebt ;-). Ik ben benieuwd naar het resultaat. Zo fijn om met van alles en nog wat bezig te zijn hè, mijn hoofd zit soms zo vol met ideeën, de tijd ontbreekt soms gewoon.

      Verwijderen
  2. En????
    Heb je nog wat "schatten" kunnen vinden?

    BeantwoordenVerwijderen