Free background from VintageMadeForYou

woensdag 27 februari 2019

Kasteel Maurick brocantefair....

Hallo lieve mensen, afgelopen zaterdag zijn Tim en ik dus samen naar Vught gereden. Ik was heel benieuwd naar het kasteel én de fair natuurlijk ;p Het was heerlijk weer en de aankomst bij het kasteel zag er erg gezellig uit...


Het landschap eromheen ziet er ook aanlokkelijk uit om in te gaan wandelen...


er zijn heel wat weilanden en bossen te zien maar daar kwamen we natuurlijk niet voor hihi.

Op de binnenplaats stonden foodtrucks met koffie, crêpes, broodjes rookworst etc. dus er hing al een gezellige sfeer. Ik moest eerst naar het toilet en daar zag ik al iets leuks (ik kom natuurlijk ook ideeën opdoen)...


Allemaal oude bordjes waar spiegeltjes in gelijmd waren. Het zag er heel vrolijk en decoratief uit.
Toen ik terug naar Tim wilde gaan "verdwaalde" ik al in de kleine gangetjes en trappetjes...


Halverwege kwam ik deze rare snuiters tegen...whaha...en die was ik al eerder tegengekomen dus wist ik weer waar ik was..LOL.
Tim stond nog waar ik vertrokken was en toen zijn we gaan snuffelen....


Het waren allemaal stands van verschillende brocanteurs en die waren te vinden in allemaal verschillende kamers van het kasteel. Doordat de vloeren kraakten, er prachtig meubilair stond, mooie gordijnen hingen en er indrukwekkende versierde plafonds waren leek het of we terug in de tijd waren gegaan.....genieten.


Prachtig vind ik dit om naar te kijken. Er waren dames die deze kraagjes bij zichzelf gingen passen..


Een leuke "oude" compositie in een stoere lijst.....


Papiermaché paardjes in plaats van porseleinen beeldjes. Allemaal handgemaakt..zo mooi.


Ik zou wel een plakboek kunnen vullen met al het moois dat ik gezien heb. Allemaal spulletjes die een verhaal te vertellen hebben en waar ik heerlijk over kan mijmeren.
Tim heeft vooral lopen kijken naar oude gereedschappen en meubelstukken. Op het laatst een mooie oude Franse zinken kan van zo'n 40 cm hoog gekocht. Daar komt een gigantische bos tulpen in te staan, of mooie bloesemtakken, of.....

Kortom het was de moeite waard en met een mooie kan en een hoofd vol ideeën weer naar huis gegaan.
Lieve groetjes Miranda

4 opmerkingen:

  1. Je mooie verhaal vertelt precies hoe je het meegemaakt hebt, Miranda. Je laat ons gewoon meegenieten van dat heerlijke sfeertje daar.
    Je Franse zinken kan krijgen we vast wel een keer gevuld te zien.
    Fijne avond.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh ik lees dat je je hebt uitgeleefd daar ;-), leuke foto's laat je zien. De kan zien we denk ik wel eens verschijnen hier?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, hier zou ik me ook wel een volle dag kunnen vermaken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, nog zo´n mooi blog Miranda, ook hier heb ik mij aangemeld!
    Ben ook fan van brocante, oude sferen, kastelen, etc. Binnenkort ga ik er eens goed voor zitten.
    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen